Hey allemaal, gisteren viel hier ineens de waterdruk weg. Toen het weer terugkwam, kwam er even bruingekleurd water uit de kraan.

Ik heb Vitens gebeld en die wisten van niks, maar na onderzoek gaven zij aan dat “een ander bedrijf” aan het water had gezeten.

Vandaag zag ik tijdens het wandelen een opgraving in de buurt (zie foto). Het lijkt erop dat daar een (asbest) transportleiding is afgebroken en dichtgezet. Er zijn geen linten of duidelijke waarschuwingen, alleen een paar afzethekken, en verder ligt het allemaal nog open. In de omgeving zijn wel nieuwbouwwerkzaamheden bezig.

Moet ik me hier zorgen over maken (waterkwaliteit / gezondheid), of is dit iets wat vaker gebeurt na werkzaamheden aan leidingen? Wat zouden jullie doen in zo’n situatie?

The_Dutch_Golfer

2 comments
  1. Bij werkzaamheden aan de leidingen wordt er soms een leiding afgesloten waardoor je geen waterdruk hebt. Bruin water betekent vaak dat er in een keer veel water door de leiding heen gaat waardoor er sediment loskomt. Meestal ongevaarlijk maar ik zou het niet drinken.

Leave a Reply