Regeringen vil give børnefamilier 5000 kroner ekstra til fødevarer

SendStoreMeloner

31 comments
  1. Så er det valgår, og der deles checks ud til højre og venstre, hvor regeringen har brug for mere støtte.

Nemmere end reformer, løser ikke problemerne i systemet, æder løs af statskassen. Hurra.

2. Jeg så heller en udvidelse af den økonomiske friplads i institutionerne. Det er primært det, der skaber et varigt hul i vores budget. Det er vanvittigt dyrt bare at få passet et vuggestuebarn.

3. Hvad med bedre bemanding/ nominering i skoler og børnehaver?

4. Hvor er det bare dumt! Vi har et skattesystem hvor indkomst og udgifter bør regulerer sig selv, så der ikke er behov for mere bureaukrati og endeløse if, then else, then if, then else. regler på, regler, på regler.

Hvordan gik det ikke med varmechecken, den kostede mere i administration end der blev udbetalt.

5. Hvorfor det gør en forskel om den éne forælder tjener mere eller mindre end 500000kr forstår jeg ikke ?

Er det ikke mere relevant hvad forældrene tjener til sammen ?

6. Alt efter hvilket år de kigger på, så kan det godt være jeg kan få 2500. Min indkomst var under 500.000 i 2025, men det var fordi jeg valgte at forlænge min barsel med 16 ugers hjemmepasning – noget vi kun havde mulighed for fordi vi har økonomien til det.

Gratis penge er da altid lækkert, men det er tåbeligt, hvis jeg får dem på det grundlag.

7. Fuck af med de checks for at købe stemmer. I pisser i bukserne for at få varmen nu og her i stedet for at gøre noget der faktisk gør en forskel …

8. Hvad med at sætte fødevarepriser ned så ældre pensionister og studerende også har råd til mad

9. Lidt skørt at man ikke ser på husstandsindkomsten samlet, som i så meget andet.

Der må sidde nogle og tænke, hvis jeg nu ikke kørte på arbejde i morgen, så kunne jeg få mad-check, friplads, boligstøtte, tilskud til idræt, efterskolestøtte, ekstra børne tilskud, fulde børnepenge osv..

10. Håbløst. Så hvis man arbejder mere bliver man straffet, eller hvis man vælger ansvarsområde så man får mere løn.

Kan de ikke bare holde sig til at sænke udgifterne i vuggestuen, som koster næsten 5000kr om måneden.

Og hvorfor kan folkepensionister med en mindre likvid formue få en check også? Mange af dem sidder i huse til 10 millioner!

11. Det er så latterligt. Du kan vitterligt sidde med en husstandsindkomst på næste. 1mio – og så stadig være på overførselsindkomst.

12. 5000 er en måneds mad/husholdningsbudget for min familie på 4… det er da penge, men ikke nok til at flytte min stemme.

Det lugter af symbolpolitik og symptombehandling.

13. Bliver herligt at betale naboens mad og udgifter. Det hedder “nogle børnefamilier”, os der knokler for at få tingene til at hænge sammen tjener for meget.

Sløj indsamling af stemmer fra de gamle og økonomisk trængte

14. Man kan ikke bruge de her engangschecks til en skid, og folk der falder for det er sgu ærligt talt ikke for begavede.

Enten hæver man en fast udbetaling på en måde der kan mærkes, ellers lader man sgu bare vær. 5000 kr alene rækker sgu ikke langt.

15. Så en enlig med en indkomst på 501.000 om året bliver nedreguleret med 2500 men to forældre med en indkomst på 499.999 hver får det fulde beløb, eller hvordan skal det forstås? 😂 rent til grin!!!

16. Jeg siger da ikke nej tak til den check, men forvent ikke at det ændrer min stemme. Som jeg forstå det så betyder det at vores husstand vil få 2500 kr (En der tjener med end 500.000 og en på SU)

17. Jeg aner ikke hvad der kan betegnes som en god indtægt, men en børnefamilie hvor forældrene samlet tjener 900.000 om året virker ikke umiddelbart fattige.

18. …. Også til mig?

Så skal jeg fanme ud og købe nogle babybell og blåbær!

19. Fedt hvis man tjener 500.001. Som altid belønnes dovenskab i dette land. Hvad hvis den ene tjener 550.000 og den anden under 100,?

20. Skulle vi lige tage fat i dem der sidder i midten og skummer fløden heletiden – bare ned med de priser igen. Jeg ved virkeligt ikke hvad det er her i danmark, man må altså godt kritisere erhverslivet, de kan godt holde til det, tænker hverken Salling eller COOP smutter nogen steder, så fat i kragen på dem, og det var nu.

21. Om måneden? Eller er det lige ekstra dyrt denne måned? Skal de fattige børnefamilier lige sætte sig ind i hvordan de bedst investerer de penge så de kan leve af renterne resten af livet? 🙂

22. Blev checken ikke afskaffet i 2016, så hvordan vil man indløse den i dag?

23. Ærlig talt ski’ hul i den engangsydelse. Det er ren symbolpolitik og valgflæsk. Betaler !!!5068 kr. om måneden!!! for bare en enkelt vuggestueplads i Aalborg kommune. Hvis de virkelig ville hjælpe, gjorde de egenbetalingen på institutionspladser skattefrie.

24. Skønt!! Det bliver dejligt. Nu ved jeg i hvert fald godt hvem jeg stemmer på ♥️

25. Det er da en vild forskelsbehandling af enlige forældre og par. Jeg kan slet ikke se hvordan det kan give mening at et par kan tjene op til næsten én million tilsammen og få fuld check, men en enlig får intet hvis de tjener 501.000 kr…

Leave a Reply