Relativt nyinflyttad i en äldre lägenhet. Höll på att rengöra under skåpluckorna vid vasken, inget som jag tänkt på tidigare, och såg detta hål i listen. Tycker jag borde sett det tidigare men helt uppriktigt så kravlar jag inte heller på knäna så ofta och kikar där nere.

https://imgur.com/a/AeooEjt

Har ej sett nån råttskit, ej heller hört någonting, men tycker det här hålet ser ytterst suspekt ut. Samtidigt så är det väldigt jämna kanter. Ska kontakta hyresvärd på måndag men undrar om jag redan nu borde lägga in alla skafferivaror i plastlådor osv.

Edit Tack allihop. Får fråga hyresvärden vad hålet är till för. Men gött att höra att det inte är ohyra. Skönt att höra att man endast är obildad över borrhål, haha

Mofomattic

7 comments
  1. jag är inte någon expert, men tycker det ser ut som att någon har borrat 8 små hål för att sedan få ett större hål. säkert någon som har dragit en sladd eller något bara

2. Ser mer ut som nån gått lös med en mindre borr för att göra ett stort hål.

3. Om inte råttorna nu har ett borrhuvud som tänder så ser det iaf inte ut som det är gjort av råttor.   

Utesluter dock inte att hålet nyttjas av råttor.    

men från bilden så skulle jag säga nej. 

4. Ser ut som typ 9 borrhål, sätt en tejp över, ör det hål i den om några dagar så har du husdjur

5. Jag gissar på att hålet är skapat med en borrmaskin som sedan använts för att borra ett antal delvis överlappande hål.
    Hade det varit råttor så hade det funnits spillning.

Leave a Reply