Goda nyheter Ă€ntligen ?! 🙂

hmfok

11 comments
  1. Nu blir man ju nyfiken pÄ varför sossarna sa nej

2. Kvinnor som dödar kvinnor eller mÀn dÄ? Eller mÀn som dödar mÀn. Har de slappare straff?

3. Hur formulerar man en rÀttssÀker lag kring detta? Jag gillar vad man vill Ästadkomma, men Àr det rimligt att vissa mördare ska skaka galler 12 Är, och andra sitter livet ut, bara pÄ grund av vem man mördade?

Borde det inte istÀllet allmÀnt gÀlla om det Àr stor risk för Äterfall i brott?

4. ”Farliga pedofiler” kĂ€nns vĂ€ldigt mĂ€rkligt istĂ€llet för att sĂ€ga t.ex. ”pedofila sexualbrottslingar” eller ”de som sexuellt förgripit sig pĂ„ barn”. 

Vill man pÄskina att inte alla pedofiler faktiskt agerat pÄ sina böjelser? Det stÀmmer för all del men formuleringen kÀnns alarmistisk pÄ ett obehagligt sÀtt, vet inte om jag Àr ute och cyklar

5. Mycket goda nyheter. Finns för mÄnga som betraktas som för friska för rÀttspsykiatrin men som behöver hÄllas inlÄsta pÄ obestÀmd tid. Den dÀr Rönninge killen verkar vara ett praktexempel. Han avtjÀnade straffet för misslyckad kidnappning och det fanns inget man kunde göra för att hÄlla honom inlÄst trots att alla verkar vetat om att sannolikheten för att han begÄr nya brott Àr extremt extremt hög.

6. Vi gör alltsÄ en lag som tillÄter att lÄsa in nÄgon pÄ obestÀmd tid?

IstÀllet för isÄfall bara ge nÄgon ett lÄngt straff?

Den hÀr regeringen Àr den sÀmsta regering vi haft

Man öppnade alltsÄ dörren för en lag som kan anvÀndas pÄ helt galna sÀtt och folk klappar uffe pÄ ryggen

7. Bra, bra… men varför Ă€r det mer ok att mörda mĂ€n? Jag förstĂ„r inte riktigt vitsen med att det ska styras av offrets kön.

Leave a Reply