Åklagarmyndigheten vill se fängelsestraff för illegal ip-tv

radome9

16 comments
  1. Varför vill åklagare det? Fokusera på de samhällshotande brotten istället vem fan bryr sig om detta?

2. Haha varför? Leverera bättre tjänster istället så betalar folk gärna.

3. Varför sluta där? Dödsstraff för alla som laddar ner Alfons Åberg olagligt.

Klart att vi inte ska låta “Den Fria Marknaden”™ göra sitt, när det handlar om industrijättarnas kvartalsrapporter. Klart att medieindustrin inte ska behöva hitta nya affärsmodeller för en ny verklighet. Klart att det bara finns ett endaste sätt att finansiera produktion av media på, det som folk nu överger.

Nej, vi behöver införa fängelsestraff på alla IP-brott. Jag vill se Agda, 76, åka i fängelse för att hon bakade ett olicencierat recept på muffins och GAV dem till grannflickorna UTAN att ge royalties. Vill hon att samhället kollapsar? Vem skulle *någonsin* vilja göra ett recept, om man inte hade fått statsapparatens fulla makt bakom sig för att få licenspengar?

4. ”En straffskala som endast innehåller böter kan inte anses rimlig och proportionerlig i förhållande till alla de typer av handlingar som faller under denna bestämmelse”
    – Det finns väl ett gäng andra brott där man bör se över straffskalan eller?

Det är som om att hela vår ekonomi är beroende av TV-intäkter, vilket både känns dystopiskt och fånigt på samma gång.

5. Kapitalet… undrar om tv4 eller viaplay har donerat extra mycket senaste tiden…

6. Vilka bra prioriteringar. Vem bryr sig om alla andra brott liksom?

7. Fängelse? För att jag tittade på en fotbollsmatch?

Jag röstar på Piratpartiet i år.

8. Fullständigt orimligt att det bara är fängelsestraff, det borde vara dödsstraff på hela familjen med tanke på hur mycket psykologisk stress dessa människor utsätter multimiljardärsföretagen för.

9. Har vi 700 000 fängelseplatser i sverige, eller blir vi skickade till Estland?

10. Visst visst, men de som skattefuskar för massa miljoner får inget straff och behöver bara betala tillbaka en bråkdel av vad de har stulit? Bra, då vet vi vart prioriteringarna ligger.

11. Kapitalet, höjer hyrorna – och staten bostadsbidraget…

12. Ger det en vecka innan liberalerna lägger till detta i sitt valmanifest

13. “Avkodningsutrustning” – Ska dom fängsla folk bara för att man laddat ner en add-on till Kodi?

14. Polisväsendet i landet har gått från att ta upp anmälan och därefter utreda brott till rena så kallade fishing expeditions där man vill plocka lågt hängande frukt och släcka nollor i dokument för att pappersarbete ska se bra ut. Regeringen är helt för detta då det ger ett konkret underlag man kan vifta med i TV och slå sig på bröstet om hur allt går bättre. Sett mot den bakgrunden är ett förslag som detta fullt förståeligt.

15. Är inte Liberalerna med i regeringen eller hur var det nu?

Men allvarligt, detta är nog ett av de löjligaste förslagen jag sett. Fan ska de göra? Skicka in 10% av befolkningen i fängelse?

Leave a Reply