Beskidte badegæster koster tusindvis af kroner

DreamSofie

21 comments
  1. Det er gået ned af bakke siden bademesternes storhedstid 

2. Syns det er meget murikansk at danmark er på vej til at blive så kropsforskrækket.

3. Bar lav det tekstilfri så det problem løst 🤷‍♂️ det kun her hjemme vi så bange for at se på kroppe

4. Jeg kan godt tvivle på om oplysningerkampagner om hvor meget det koster at rense vandet rigtigt hjælper hvis problemet er at nogle af kulturelle årsager ikke vil tage alt tøjet af når de vasker sig. Det handler jo om at det for nogen fylder en del mere end hensynet til fællesskabet.

Det er nok ikke hele problemet, nogle mennesker er også bare mindre hygieniske, men fra tidligere artikler virker det til at det er en del af problemet.

Jeg kan godt forstå det er ubehageligt for de ansatte at skulle konfrontere badegæster der ikke kan finde ud af at vaske sig ordenligt, som bliver aggressive når de bliver konfronteret.

5. Adgang til svømmehallen kræver dokumenteret skum.
    Minimum 30 sekunder og synlige bobler.

6. Vi skal have bademesteren tilbage i badet og du bliver ikke lukket ind i svømmehallen før du har vasket dig helt.

7. Kunne man ikke lave en brusebads-sluse folk skulle igennem, hvor sensorer tænder sæbe og vand?

8. Når man som mand står i badet og vasker sig, er man ikke i tvivl om, hvem der udgør en stor del af problemet.

9. Jeg tror ærligt talt at der skal ændres noget fundamentalt, før det bliver bedre. Jeg tror at vi er blevet for amerikaniseret og løbet er kørt, når det kommer til at få alle til at være nøgne foran hinanden.

En måde så folk flere folk kan gå i bad, uden at skulle være nøgne foran andre, hverken før eller efter. Jeg forestiller mig at det er helt private omklædningsrum med bad, men det fylder bare for meget, og holder ikke til myldretid.

I min svømmehal sælger de “~~nederdele~~ lændeklæder”, som man kan gå i bad med, uden at andre får udsigt til det hele, men hvis det kræver at folk køber noget, så sker det ikke.

10. Vi skal indføre kunstig intelligens med kamera i badet som holder øje med og guider alle i om det vasker jeg ordentligt og længe nok!

11. For en der går i svømmehal flere gange om ugen, så ved jeg godt, hvem der ikke går (ordentligt) i bad. Og nej, det er ikke confirmation bias. Det er helt objektivt.

12. Jeg forestiller mig at deres indstilling er noget i stil med: “Ej men det er jo bare mine bakterier, så det gør ikke mig noget, at de kommer i det fælles badevand” 🙄

Kæft jeg er træt af hvor mange mennesker, der kun skuer verden ud af deres egen snævre navle

13. Tilføje en sœbe dispenser, der ikke er tom og faktisk virker først 😀

14. Vi skal simpelthen have befriet den nøgne krop.

– Pist med nypuritanismens seksualisering af ethvert stykke bart.

– Regulering af de teknologier, der gør det utrygt at være mindre påklædt i det offentlige.

– Et opgør med et kropssyn forankret i algoritmer, generativ AI og influensers.

– Gedigne straffe for at producere og formidle billeder af andres nøgne krop, hvis ikke de har sagt god derfor.

– Skrue op for undervisningen i kroppen og dens mange finurligheder. Lad den være visuel. Vis ungerne, at kroppe sjældent stemmer overens med det dem de møder i de digitale universer.

-Forbyd al målrettet markedsføring mod børn, der omhandler udseende.

Skab et trygt rum at være fysisk menneske i, og då bliver det nok nemmere at få folk i bad, i det offentlige lige rum.

15. Såeh badegæster og .. gadebæster! Smid tøjet!

16. I norske svømmehaller har de ikke en gang sæbe i omklædningens bad. Og de bruser sig af med tøj på. Og der er ikke en gang skilte som forklarer folk at de skal vaske sig…

17. Godt at høre, at det kun er brusebadet, det går ud over. Troede lige det skulle være til at blive forbudt at tisse i vandet 😮‍💨😳 Det er simpelthen noget af det bedste ved at være i svømmehal 🥰💪

18. Hvis de i stedet opsatte en glasvæg mellem hver bruser, og noget man kunne trække for, i stedet for fællesbad løsninger. Jeg kan godt relatere til dem som ikke synes om at skulle stå nøgen og bade foran en masse andre familier. Der kan være en masse fornuftige årsager til ikke at synes om det, og desværre er det ikke alle svømmehaller der har familieomklædning. Noget som opdelte fællesbadet og mulighed for at trække for tror jeg ville hjælpe.

19. I den anden ende når vi taler om svømmehalsregler, må man ikke anvende sin mobiltelefon i svømmehallen eller i omklædningen(i hvert fald ikke i min lokale svømmehal) alene af den grund at den kan tage billeder (Forklarede til livredderen at det i dag er strafbart at tage billeder af folk uden deres tilladelse, samt deling). Det jeg prøver at sige er, at noget er straffelov og kan straffes, andet er vedtægter, som resulterer vel i bortvisning. De er hurtige til at se min mobiltelefon, men alle dem der sidder i sauna med deres klordampene badebukser og når de vasker sig under bruseren sporadisk sæbe, jeg har aldrig set en eneste blive bortvist.

20. Jeg undrer mig over hvilke konflikter det er der kan opstå i badebåse med forhæng for? Og hvordan dette overskygger behovet for at man kan bade i fred?

Ved godt at der er et segment der hårdtnakket holder fast i at man skal eksponeres for nøgne kroppe i svømmeren ellers så “fejler opdragelsen”, men vi kommer ikke udenom at vi er et samfund der stirrer og dømmer konstant (også når der er tøj på). Jeg har f.eks nogen ar som bliver overbegloet i fællesbade- og det er ikke bare noget jeg bilder mig ind. Andre jeg kender er blevet mobbet så hårdt i forbindelse med idræt (og dertilhørende omklædning) i skolen at de slet ikke kommer i nærheden af fællesomklædninger mere (de møder op til f.eks fitness allerede omklædt). Vi kommer ikke til at fikse noget ved at tvinge folk til at stå nøgne overfor hinanden. Så hellere give folk mulighed for at man kan vaske sig ordenligt uden at blive gloet på.

Leave a Reply