Zojuist hebben Rob Jetten, Dilan Yeşilgöz en Henri Bontenbal hun coalitieakkoord gepresenteerd.
Wat vinden jullie ervan? Wat vind je opvallend?
- Directe link naar coalitieakkoord (PDF)
- BNR: Dit zijn de belangrijkste punten in het coalitieakkoord van D66, VVD en CDA
- NOS: Coalitieakkoord: 19 miljard voor defensie, forse bezuinigingen op zorg, uitkeringen
- Nu.nl: Coalitie wil flink bezuinigen én investeren: duurdere zorg, miljarden naar defensie
- RTL: Coalitieakkoord: maximaal 1 jaar werkloosheidsuitkering, eigen risico naar 460 euro
- Trouw: Coalitieakkoord: Nederlandse economie in teken van defensie – en bezuinigingen op zorg en uitkeringen
—
Conducteur
7 comments
Het valt mij op dat Bontenbal er wat teleurgesteld en moe uit ziet de laatste tijd.
Lekker man, gooi de eigen risico maar omhoog. Alhoewel ik het wel kan betalen door mijn gunstige inkomen, voelt het nog steeds wel kut dat ik daar als chronische zieke lekker de volle bak mag betalen elk jaar.
Wordt fors gesneden in sociale zekerheid/zorg. Tja, was te verwachten met 3 liberaal/rechtse partijen. Wordt interessant om te zien hoe Nederland reageert nu het echt wat gaat kosten om te investeren in defensie.
Hahaha, het zou toch een ‘middenkabinet’ worden? Als ik er zo doorheen lees lijkt het er op dat de VVD minstens 75% van de tijd hun zin heeft gekregen. Weer 4 jaar conservatief rechts beleid en dat dan ook nog vanuit een instabiel minderheidskabinet. Enige voordeel is dat het waarschijnlijk toch binnen 2 jaar klapt. ik heb er zin in!
Jeetje die WW schrapping is toch echt wel extreem hoor. Leest gewoon weer als het zoveelste VVD kabinet. Succes met het zoeken naar steun voor deze bezuinigingen
Sociale zekerheid is wel een verzekering, althans zo werkt het UWV.
Ik heb nu jaren lang betaald om op 17 maanden WW te zitten.
Krijg ik het geld van die 5 maanden extra dan terug?
Ten minste weer eens wat ambitie op woningbouw, ben benieuwd wat daar van door de kamer komt.