Det bør koste et klip i kørekortet, hvis du glemmer selen, mener FDM

Mai_maniac

9 comments
  1. Medmindre man er fritaget af lægen, så kan jeg ikke komme i tanke om en god undskyldning for ikke at have sele på, når man kører bil.

Samtidigt burde man gøre det lovpligtigt at bruge cykelhjelm, når man kører på cykel.

Det er så simple ting, som kan gøre så stor en forskel, den dag man har brug for dem.

2. Du får et klip. Du får et klip. ALLE FORSEELSER FÅR ET KLIP

3. Per kørt kilometer har bilister i Danmark en højere forekomst af hjerneskader end cyklister. Det er bilisterne, der burde bære hjelm.

4. Jeg stemte nej, fordi det som udgangspunkt ikke udsætter andre for fare.
    Ministeren har ret her. Hvis man gerne vil minimere risikoen for alvorlig skade ved uheld er det en god idé. Helt klart. Der dog grænser for hvor meget vi bør bekymre os om andre menneskers valg.

5. FDM mener også at forhandlere har ret til at svindle kunder, og hjælper faktisk forhandlere med at hvidvaske skandalerne, igennem løgnagtige artikler i deres blad.

6. Tror ikke det vil gøre den store forskel. Folk bruger stadig rask væk mobilen, selv om det giver klip.

7. Det er en fin sondring, at klip får man for at udsætte andre for fare

8. > – Selvom det kun er to procent, der ikke spænder selen, så udgør det altså 25-33 procent af de trafikdræbte bilførere, påpeger Torben Lund Kudsk.

Det er så høj en overrepræsentation at det er lige så man forestiller sig at problemet er i gang med at løse sig selv.

En anden ting jeg nemt kan forestille mig er at dem der kører uden sele også udviser andre former for risikobetonet adfærd sådan at det *netop* er dem der har ekstra brug for at have sele på.

Leave a Reply