Jeg deler denne her for at sætte fokus på de penge der gennemsyrer dansk politik. Især i et valgår som i år, er det vigtigt at huske på hvordan partier snor sig for at undgå at vise deres sponsorer.

Captain_Baloni

1 comment
  1. Jeg ved godt det ikke er lige det som artiklen handler om. Men dette viser hvorfor jeg er så træt af de politikere der får de her sager med dobblet godtgørelse for bolig, eller andre udgifter, som bliver opgivet forkert, eller bare snydt med.

Det viser sig jo de har direkte adgang til dem der kender loven. Der er altså ingen undskyldning for ikke at have sådan noget i orden.

Til de faktiske historie, så synes jeg personligt den er svær. Vi har love der siger man ikke må forskelsbehandle baseret på politiskoverbevisning, så på den måde kunne alle donationer være offentlige. På den anden side har vi også set fra 3F i Kastrup, hvordan et tilhørsforhold til en fagforening kunne skabe nogle situationer hvor folk blev behandlet dårligt af den grund. Der er ingen grund til ikke at tro der også er nogen der behandler folk baseret på deres politiske tilhørsforhold.

Hvis vi gerne vil have folk skal kunne donere et beløb til politiske partier, annonymt, vil jeg tænke at der altid vil være et hul man kan udnytte.

Leave a Reply