Nästa parti som förbjuder dessa förbannade formulär får min röst

Internet_Frank

10 comments
  1. ….följt av 2st personlighetstest och ett 60min långt IQ-test. För trappstäd på 30%.

2. Eller formulär som frågar samma fråga fast med andra ord

3. Detta är varför jag tycker kommunal rekrytering funkar bäst. För mig var det CV, personligt brev, intervju 1 (digital), intervju 2, provanställning 6 mån och sedan heltid. Precis som det ska funka. Kraven är detsamma, men mycket enklare process för mig. Borde bli lag att ta det denna väg

4. Ett formulär jag gjorde för Axfood hade så löjliga frågor, exempelvis: “att vara oklar har ibland sitt syfte” och “är du en dominant person?”

5. Det bästa är när man lagt ner 20+ minuter på att fylla i detaljer och kommer till slutet, där man kan bilägga en fil för cv.

6. Du måste fylla i detta för att HR-avdelningen ska kunna rättfärdiga sina dyra HR-system.

7. Det står i mitt cv för fan!!!!!!!!!!!

Jag hatar dem med

8. Önskar att någon synsk person hade berättat för mig om de här formulären för 25 år sedan. Då hade jag tagit en lapp och skrivit ner de exakta datumen varje gång jag påbörjade och avslutade något jobb eller plugg.

9. Verkligen. Det är skräp att behöva fylla i dessa gång på gång när du redan har ett CV med samma info att skicka in.

10. Mitt röst går till parti som förbjuder personliga tester och användning av AI för rekryterings processer.

Leave a Reply