(Lider språkstörd, kan inte skriva bra. Respektera tack.)
Jag känner mig nu utmattad för att jag hör nu många mänskliga utvecklarna fick uppsägning pga AI. Jag såg Telenor annonserade trainee programmet om AI.
Sen var jag på Capio vårdcentral där jag ser varje sjuksköterska och läkarna är utmattad, liksom alla har bråttom, glömmer bort och använder mycket digital. En läkare frågade frågade mig om det är okej att hon använder deras AI verktyg. Om jag svarar nej så hinner hon inte anteckna.
HAR ALLA ADHD? Eller lata för att använda hjärnan?
Folkhögskolan kickade ut mig för att jag har redan ett godkänd ett ämne eller dom var tvungen att pioritera personer som är nykommen till Sverige. Det finns en platform där det finns person som lär ut privat på svenska men vill ha betalt 1h från 300kr. Det går liksom inte ihop. Jag får lära mig svenska på egen hand för om jag pluggar så kommer A-kassa dra in.
Så regeringen tog bort CSN lånet till körkortet. Kan vi inte alla komma överense att många körskolor bryr sig inte att du ska ta körkortet- dom vill se dig faila och få in pengar. Dom måste få inkomst någonstans.
Sen var jag på WeMind. När läkaren skulle göra test muttrade hon och ursäktade framför mig och säger att hon har svårt att komma ihåg allt typ kropps-testning och sen kollade hela tiden på monitor. Stället bad hon mig att köpa stark insomina tabletter. Jag kom dit – betalade 400kr – hon lyssnade in och kollade monitor – inget råd för utom skriva ut tabletter där dom kostar totalt 700kr.
Varannan person har sömn problem pga digitalisation. Vi alla måste käka nu mera sömntabletter. Tar våra pengar ifrån. Istället ge upp livet, ser dom till att jag betalar allt jag har i konto – tack och adjö. Det är så jag ser nu idag.