(Lider språkstörd, kan inte skriva bra. Respektera tack.)
Jag känner mig nu utmattad för att jag hör nu många mänskliga utvecklarna fick uppsägning pga AI. Jag såg Telenor annonserade trainee programmet om AI.
Sen var jag på Capio vårdcentral där jag ser varje sjuksköterska och läkarna är utmattad, liksom alla har bråttom, glömmer bort och använder mycket digital. En läkare frågade frågade mig om det är okej att hon använder deras AI verktyg. Om jag svarar nej så hinner hon inte anteckna.
HAR ALLA ADHD? Eller lata för att använda hjärnan?
Folkhögskolan kickade ut mig för att jag har redan ett godkänd ett ämne eller dom var tvungen att pioritera personer som är nykommen till Sverige. Det finns en platform där det finns person som lär ut privat på svenska men vill ha betalt 1h från 300kr. Det går liksom inte ihop. Jag får lära mig svenska på egen hand för om jag pluggar så kommer A-kassa dra in.
Så regeringen tog bort CSN lånet till körkortet. Kan vi inte alla komma överense att många körskolor bryr sig inte att du ska ta körkortet- dom vill se dig faila och få in pengar. Dom måste få inkomst någonstans.
Sen var jag på WeMind. När läkaren skulle göra test muttrade hon och ursäktade framför mig och säger att hon har svårt att komma ihåg allt typ kropps-testning och sen kollade hela tiden på monitor. Stället bad hon mig att köpa stark insomina tabletter. Jag kom dit – betalade 400kr – hon lyssnade in och kollade monitor – inget råd för utom skriva ut tabletter där dom kostar totalt 700kr.
Varannan person har sömn problem pga digitalisation. Vi alla måste käka nu mera sömntabletter. Tar våra pengar ifrån. Istället ge upp livet, ser dom till att jag betalar allt jag har i konto – tack och adjö. Det är så jag ser nu idag.
Jag får panik när Spotify spelar upp unik artist så jag måste skynda googla information on artisten om hen är AI eller inte. Nyss så hörde jag att Dua Lipa songwriter skickar runt sampels som är gjorda från Suno – ännu mer brainrot. Så jag blockar på gång. Varje artister.
Printrest – min absoluta favorit plattform. Jag har perm. tagit bort konto i natt för att företaget kickade ut mänskliga utvecklarna. Och! Jag är så trött med AI bilder och video. Halv nakna tjejer, Temu eller Shein reklam.
Jag har tagit bort konto från Mindler. Snälla utnyttja inte pengar till terapi. Dom bara lyssnar in, ställer följdfrågor och när det är 5 minuter kvar så börjar hen kela med dig "DU är stark människa ~awww, men du .. ska vi boka inför nästa vecka?"
Varför nästa vecka? Jag frågade Terapist "Hur blir jag av med People Pleaser" Hen dodgade min fråga. Mindler skrev Tyvärr du får inte pengarna tillbaka. Kan vi snacka om kraftiga buggar också?
JAG ÄR SÅ TRÖTT CROSSPLATTFORM! SLUTA REACT-NATIVE OCH FLUTTER. Fattiga appar. Testa ladda ner Mindler, Doktor.se, Nordic Wellness eller GoFriendly. Kaos! Jag får ont i hövve. Jag tar bort direkt från min telefon.
Se upp för Udemy kurser!
Name and Shame: Denis Panjuta. Läraren Android utvecklare. Han har gjort kurser där han har vibat med AI. Snacka hur allvarligt det kommer bli. Att alla är desperata att tjäna någonstans och vibar med AI.
Kan vi inte klaga till Google, Oracle, Python att deras dokumenter är för akademisk? Inget pedagogik? För jag antar att alla är inte akademisk utbildad? Hur många av er är trött på att lösa dokument och frågar hellre AI.
Instagram har avslyssnat så jag var tvungen att stänga av kameran och mikrofon. Fixat till min gmail inställning också.
Jag vill förvarna att Trello är inte säkert plattform. En Indier har stulit min information och försöker att skapa konto USA plattform, försöker att komma åt min Outlook också. Jag vet inte hur jag ska rapportera till Datainspektion för att jag känner mig att dom ingen bryr sig. Jag vet inte ens om det kostar pengar. Därför jag ber alla att inte lägga upp ID i varje platform! Tänk på din framtid. Att lägga upp ID på platform hjälper inte att dämpa ner kriminalitet. Att ladda upp ID i Bumble appen betyder inte att du får en partner direkt. Att gå på blind date eventer eller träffa människan från pubben är inte heller säkert. När jag dejtar en man så vill han inte dela direkt hans namn – hur ska vi kvinnor känna oss säkert? Bakgrunds registret tack 🙁 Jag vill leva istället våld.
ai ai ai ai AI AI AI AI AI och sen AI HÄR AI DÄR. Sedan träffade jag minst 3 person där hen har vibe codat webbsida eller app minst 2 dagar medan jag sliter mitt projekt som tog 3 månader.
Jag är medlem GoFriendly där alla kvinnor är konflikt rädda, söker bara efter globetrotter eller väldigt lugn tjej. Om jag skriver något – ingen svarar. Asså jag tror att alla har fått internet-social talk. Ghostar och svarar inte förrän nästa dag eller aldrig. Skriver '?' eller slutar lika i varje meddelande. -> Det är sjukt dyrt att gå på cafeer. Mr Cake serverade mig stenhård crossant FYI.
Jag är arbetssökande så många män vill inte dejta mig förrän jag har fått jobb. Så jag har en man som satte mig som reserv. Great, isnt it? Jag har dejtat en man där jag fick betala för 700kr för att vi visste inte att vi hamnade på en dyr resturang. En annan man ställde fråga många gånger vart jag vill dejta. Jag sa vi kan ta kopp kaffe sen ta promenad, asså jag är chill, om du vill käka så går vi dit, jag är super chill jag ville lära känna dig och ha kul med dig" han sa till mig direkt "Oh so you are that cheap" och ber mig att leta efter en park.
Jag har fått extremt stark mamma instinkt. Det är jobbigt! Jag vill ha barn men kan inte för att jag är rädd att barnen hamnar kriminalitet. Jag kan alltså inte bli singel mamma och jag bor också trång lägenhet. Så jag som är välutbildad, kan inte få jobb för att jag är överkvalificerad och dyrt, jag kan inte flytta upp och inte skaffa barn. Allt är dyrt.
Name and Shame: YourStaff – rykreterare skyllde mig att jag är överkvalificerad och säger att jag har missuppfattat deras jobb annonser. Dom skrev merit körkort som tolkar mig att det är inte ett krav – men det är så. WeAll företag också har klagat mig att jag är för överkvalificerad och undrade jag kunde jobba för 28000kr.
Så till alla som jobbar nagelsalong, spa, hårborttagnings salonger – jag kan inte sponsra er. Ni som tänkte sälja egna make up till hår – det blir ett nej till mig. Jag har inte råd längre.
Många Tech bolag säljer produkter eller har affärer i Södra Asien. Säger hur duktiga dom är.
Nu säger många "Gå till omvård – lätt att få jobb". Jag vill förvarna alla som är påväg att byta banan att det finns risk att varje vård kommer att skicka personligttest eller IQ.
ALLA ÄR KONFLIKT RÄDDA. Herregud vad känslig blir personen när jag säger min lilla åsikt.
Name and Shame: pamoja, annonserade disk och städ jobb men då när jag ansökte jobbet måste jag göra personlighetstest och IQ test. Misslyckades och bad mig att återkomma 6 månader. Helt otroligt, att jobba survival jobb måste göra dessa tester?
ICA, Willys och Hemköp vill se dig göra video. Är du färghyad är du körd.
Jag ser nu idag att alla är så fking beroende av AI så att jag får effekt av Brainrot.
Kommer att stänga ner Notion och andra verktygs plattform. Jag kommer inte att köpa produkter som innehåller avlyssning eller AI. Jag köpte MSI med AI och den buggar.
Spotify buggar trots dom har anställd fanciga seniora utvecklarna. Varje plattform buggar.
"FUCK AI im going back to 2010."
Papper och Penna. Kostar också som fan men värt. Allt TODO kanban kommer vara pappers form. Ska träna in minne och stimuera naturligt dophermin. OCH DÅ kommer ingen att läsa av mina tankar, mina värdefulla ideer, m.fl.
kthanksbye
—
Ordinary_Ingenuity62
9 comments
Jäklar vad du hade på hjärtat. Jag läste allt och du har många poänger. Min rekommendation är väl att ta paus från det digitala en stund och välja dina strider. Lycka till.
Bet
Tyvärr kommer det bara blir mer AI framöver men kanske i en bättre form just nu är det väldigt tjatigt och ostabilt skulle jag säga…
När du känner dig fyrkantig, kolla runt i omgivningen efter saker som bryter mönster. Snea lyktstoplar, en krokig tavla, vågiga golv osv. Att teckna med frihand är också bra.
Men ja, things are fucked. Det kommer inte gå att komma in nånstans till slut. Total mind enslavement.
ChatGPT summera detta inlägg
Capitalism End Game; Enshittification
Det är inte ont med saker att ogilla med vart vi är påväg, vissa saker har vi lite förmåga att ändra..
Det enda alternativet jag finner för mig själv är att fokusera på vad jag faktiskt kan påverka och beröra gräs när det kommer till resterande.
Det år dock frestande att bara slänga allt som är kopplat till AI och flytta ut till en stuga i skogen.
Det mest akuta är nog att kontakta integritetsskyddsmyndigheten (IMY) om du tror att någon stulit din info.
Jag har inte så många tips annars men håller med i mkt av det du säger kring AI. Kanske ta en paus helt och träffa någon barndomskompis utan mobiler osv?
Hoppas det hjälpte att skriva av dig lite!
Jag tror nog det ligger lite mer än AI bakom alla problem du räknar upp. Du har nog hittat en del AI-relaterat att störa dig på men sedan projicerar du en massa annat på “AI the bad guy”.
Lev lite i den riktiga världen. Allt som sker på Internet är inte verklighet och kommer aldrig att bli verklighet.
AI är helt irrelevant utanför våra fyrkantiga skärmar.