IEA waarschuwt voor grootste energiecrisis ooit: werk thuis en reis met ov

biertjeerbij

6 comments
  1. Alsof de prijzen van OV niet gaan stijgen, niet alles rijdt elektrisch en stroomprijs gaat ook stijgen.

Meerdere dagen in de week thuiswerken is vaak geen optie, we hebben laten zien dat het prima kan tijdens Covid echter werkgevers gaan terug naar oude gewoontes, de moderne manager stelt targets die hoeft niet continue over de schouder meekijken.

Je kan zelf ook 90 gaan rijden op de rechterbaan dat hoeft niet vanuit de overheid te komen, voorlichting bijvoorbeeld, 130 is een maximum snelheid, geen minimum snelheid.

2. Niet zo paniekerig jongens. Ik word wel een beetje moe van de constante paniektrom. Ja er worden mensen door geraakt. Ja, we moeten even wat zuiniger aan doen. Maar laten we ook ons verstand erbij houden.

3. Ik zou graag zien dat de politiek de handschoenen richting de US af doet en zegt waar het op staat. Het bonnetje mag daarheen

4. Gasvoorraden? Niet nodig, de winter valt wel mee.
    Is dat niet erg riskant? Nee hoor, tenzij er iets absurds als een oorlog uitbreekt. Dat was toen Trump al oorlogsschepen richting Iran stuurde.

Maar geen probleem hoor, de burgers betalen de rekening toch wel.

5. Ik moest gisteren toch wel even met mijn hoofd tegen mijn bureau slaan toen ik het volgende las op nos.nl:

>Toch zijn de gasproblemen voor Europa nog te overzien. Qatar levert zo’n 20 procent van alle LNG ter wereld, maar een groot deel daarvan gaat naar Azië. Nederland haalt zijn LNG met name uit de Verenigde Staten, en krijgt bovendien gas uit Noorwegen via pijpleidingen.

>Ook vergeleken met de gascrisis van 2022, als gevolg van de sancties tegen Rusland, vallen de prijsstijgingen hier nog enigszins mee. De prijs voor Europees gas lag op de piek in september 2022 vijf keer zo hoog als nu.

[https://nos.nl/artikel/2606948-reparatie-van-geraakte-gasinstallaties-in-qatar-gaat-jaren-duren-kost-miljarden](https://nos.nl/artikel/2606948-reparatie-van-geraakte-gasinstallaties-in-qatar-gaat-jaren-duren-kost-miljarden)

De gevolgen hiervan worden echt zwaar onderschat door iedereen.

Leave a Reply