Gaveboden holder åbent til det sidste..

Tre dage til valget.

bobdans

8 comments
  1. Jeg vil give mulighed, for at de kan lugte min røv.

2. Socialdemokratiet siger ikke, hvor mange timer småbørnsforældre skal have mulighed for at gå ned om ugen. Det fremgår heller ikke, hvor pengene skal komme fra.

Hvor er logikken? Er det ikke netop når andre partier foreslår ting uden at finde finansieringen at soc.dem. er ude at anklage for uansvarlighed m.m? Men det forstås, at de gerne selv må lægge sådan nogle forslag frem.

3. Det forsøges at købes stemmer helt til slut fløjtet. Ynkeligt

4. Jeg bliver så trist over det her.

Dels at socialdem igen prøver at bestemme hvilke undergrupper (vælgergrupper) der skal have målrettet særbehandling med offentlig finansiering.

Men også fordi jeg mistede min første partner til kræft. I sygdomsforløbet sagde fagforeningen: hvis bare du havde været gravid i stedet, så kunne vi hjælpe meget mere.

Ja, det kan være hårdt med små børn. Men det kan andre ting også, syge forældre, senfølger etc.

Jeg har en kollega der har små børn. Hun er altid væk i forvejen, og nu har mange lige fået barnets tredje sygedag.

Jeg synes, Socialdemokratiet gør det igen og igen. Men bliver der rødt flertal, så bliver det her nok til virkelighed.

Alle skal have lov til at gå ned i tid. Men det her med andre skal betale for det er noget andet. Vi har lang barsel i Danmark, og det er fint.

5. Iiiihhh hvor vil de meget lige nu. Men vi ved jo at de historisk kun har sørget for at vi skal arbejde mere.

6. Spændende. Jeg har længe ment, at det burde betragtes som kernevelfærd at kigge på arbejdstiden og samværet i børnefamilierne. Det vil jeg glæde mig til at se konkretiseret yderligere.

7. Ja, altså men kun lige til efter valget. Efter det så skal du hente dine børn sent i den vuggestue der lukker tidligt, igen. Husk nu at russerne ikke går fra samlebåndet kl. 16.

Har de glemt at det er dem der har haft magten i 8 år?

8. Jeg synes simpelthen at Socialdemokratiet gang på gang forfordeler store dele af samfundet til fordel for udvalgte vælgergrupper. Det er et af partiets helt store politiker at “alle skal arbejde til de er ældre, ellers hænger økonomien i velfærdssamfundet ikke sammen”. Men det er så alligevel ikke alle. De udvælger grupper som godt kan få lov at arbejde mindre eller kortere del af deres liv. Ikke fordi de er ude af stand til at arbejde, men fordi der er andre som de mener kan tage læsset. Hvordan kan vi byde nogen at de skal arbejde til de er over 70år, og i stedet for at prøve at finde måder at undgå det på, så finder de konstant på tiltag der gør det mere nødvendigt at folk skal gå senere på pension?

Leave a Reply