For mindre end en uge siden ville Danmark, EU og NATO ikke engang overveje at hjælpe, og nu flokkes de pludselig for at være med. Hvad er der sket?
Jeg faldt btw over den her forleden og tænkte der måske kunne være en sammenhæng. Finland er i hvert fald med blandt nationerne der vil hjælpe.
—
Lundominium
10 comments
De har ikke sagt noget om hvad den “fælles indsats” reelt skal bestå af, har de?
Desuden er vi nødt til at reagere hvis vi ikke vil acceptere at verdensøkonomien til at styrtdykker. Hvilket vel er hvad Iran satser på.
Som jeg forstår det er det en udvidelse af EU’s maritime Aspides-mission i det røde hav.
Jeg kunne virkelig have lyst til at lade Trump sejle i sin egen sø (og Hormuz-stræde), men det er en balancegang – en større energikrise vil styrke Rusland voldsomt og svække EU.
Ned og dø for den orange mand, så han kan fortsætte med at bortlede opmærksomheden fra afsløringerne om sin pædofili. Skal vi ikke også hjælpe ham med at invadere Cuba nu vi er i gang? Han har jo allerede meldt ud af det er næste mål.
Måske vi også kan sende ham et skib eller to til at hjælpe ham med invasionen af Grønland, som sikkert kommer efter Cuba?
Det er ikke vores krig
Manden der har startet denne krig er selvsamme mand som ville invadere Grønland
Hvorfor skal vi hjælpe ???
Pædo-Trump og fascisten Bibi kan bare pakke deres lort og tage hjem.. så ville problemet være løst. Meget simpelt
Hvilken side – eller er det bare helt åbenlyst.
Selvfølgelig laver Trump ged i den, og forventer så at alle andre skal rydde op for ham. Flot.
Jeg synes det virker så underligt og uærligt.
1. Det skal ske på baggrund af en aftale med Iran, men hvad skal skibene så “beskyttes” imod?
2. Hvad sker der, hvis et koalitionsskib alligevel skulle blive ramt?
3. Hvorfor er der ingen den øverste danske politiske top som vil stå på mål for budskabet? De sender Christian Friis Bach ud med det i radioen. De som stemmer for skulle have så mange valgtæsk, at de ikke kommer ind.
4. USA startede krigen og alle bliver ramt af energipriser, og så er man pludselig enig om, at skulle afstraffe den “svage” part for billig olie. Det er vel konsekvensen ved at tvinge en åbning?
Er der andre som har gode argumenter for eller imod dette?
https://www.reddit.com/r/Denmark/s/F34mcRhTWj
Læs gerne den anden tråd om det samme.
Vi har givet Tumpen et figenblad så han kan taco ud af sin krig.
Olien kommer ud hvis man betaler i kinesisk valuta… mon ikke det kan udvides til euro, så petrodollar systemet kan falde?
Denmark has not been a very good allied…… 🤦🏻