Jeg synes at arbejde til man er 79 et voldsomt, selv på nedsat tid. Har han mon samme mening for pensionen for ministre?

DaedleX

23 comments
  1. Det kommer godt nok an på om man sidder og taster tastatur, eller om man står op og laver håndens arbejde.

2. Det skal være muligt. Det skal fuck helvede også være muligt at lade være.

3. Tror folk undervurdere hvordan vi ældes bedre med tiden, jeg er 33 og forventer absolut at arbejde til jeg er 75 – mine forældre kunne ikke drømme om at arbejde efter 65.

4. Det burde selvfølgelig være det samme for folketingspolitikere, men ja det er realistisk.

Og hvis man ikke kan, så må man få førtidspension, det er trods alt derfor vi har det system.

5. Hvis jeg skal arbejde til jeg bliver 79, så afliver jeg mig selv når jeg bliver 65

6. Pensionsalder, med ret god udbetaling, for folketingsmedlemmer er vist 60….

7. Det er jo også nemt at se arbejdslivet sådan når man som politikier som sådan ikke laver noget fysisk hårdt. Så kunne jeg da også sagtens se mig selv lave det når jeg blev 60-70 år gammel.

Det er jo noget andet hvis man står op i et køkken eller på et lager 8-9 timer 5 dage om ugen. Jeg føler mig slidt allerede i 30erne.

8. Det lyder jo meget fint i teorien, men i praksis er 70 årige næppe den mest eftertragtede gruppe på arbejdsmarkedet. Jeg er selv funktionær, og jeg forestiller mig ikke ligefrem, at man som 75-årig står først i ansættelseskøen

9. Den lille, overvægtige og fordrukne svindler burde selv arbejde til han er 79.

10. I den kontekst som han har talt om emnet, hvor man ikke nødvendigvis arbejder fuld tid til man går på pension, men trapper ned, går på deltid, tager seniordage, lettere arbejdsopgaver, og så videre, så giver det egentlig god mening.

Det giver også god mening at gentænke pension, så det ikke bare er en målstreg man spurter imod med fuld fart, og så i det øjeblik man krydser den, så står man bomstille.

11. Så er pensionen også overflødig, fra arbejdesmarkedet til død

12. Så ender jeg med at slå nogen ihjel på byggepladsen, fordi jeg ikke kan kende forskel på knapperne i kranen.

13. Hilsen Lars Løkke, som har haft et komfortabelt arbejde uden fysiske krav hele hans liv.

14. Det vil kræve at flere er villige til at ansætte folk over 50, også i akademiske jobs, uden at de behøver være ledere.

15. jeg tror faktisk at moderaterne er det parti jeg mindst kan lide 🙂

16. Når LLR engang bliver indlagt pga. alkoholskader så må vi håbe det ikke er en 79 årig kirurg der skal operere ham.

17. Lars Løkkes røv er koldere end en pingvinfisse på en isflage i Antarktis.

18. Siger manden der aldrig har arbejdet en dag i hans liv

19. Pensionsalderen for ministre og folketingsmedlemmer følger pensionsalderen for befolkningen og har gjort det siden 1. Januar 2017. Altså i snart 10 år. Vågn nu op.

20. Planen er at vi alle skal dø på arbejdspladsen så de kan spare penge på plejehjem og hjemmepleje.

21. Ooooog her din reminder til at spare op til din helt egen pension i frie midler – det er din eneste måde at gøre dig uafhængig af politiske beslutninger.

Leave a Reply