Først afskaffer vi Store Bededag for at få flere i arbejde, så går vi til valg på at forbedre tidlig pensionsordninger og nu laver en statsbetalt ordning, så småbørnsfamilier kan gå ned i tid.

Jeg er ikke imod at indtager et standpunkt, der skal vækste vores velfærd med et større arbejdsudbud eller gøre det nemmere for at lade nedslidte trække sig tilbage.

Men lige nu ligner Socialdemokratiet et parti, der vil blæse og have mel i munden, og der mangler en rød tråd i deres forskellige udspil.

DangDangUreDead

11 comments
  1. Uanset hvor uenig jeg er med Mette Frederiksen, så er det ikke selvmodsigende at sige at danskerne generelt skal arbejde mere, men at en bestemt gruppe kan arbejde mindre.

2. > der mangler en rød tråd i deres forskellige udspil

Den røde tråd er at MF bare gerne vil have statsministerposten.

3. Altså tænker vi skal overveje hvor mange kontorjobs der er sparet væk til næste valg – ifm AI .. kunne starte der. Virksomhederne skal have mere profit og hvis hver medarbejder kan effektiviseres 15-20 % de næste 5 år så er der en del jobs der bliver overflødige

4. Jeg har aldrig stemt på Mette og kommer heller ikke til det.

Men dette forslag virker (med stor sandsynlighed) ikke negativt for arbejdsudbuddet.

Man giver et tilskud til forældre med små børn, hvis de går midlertidigt ned i tid.

Det tilskud får man kun, hvis man efterfølgende går op i tid igen.

Så regnestykket forudser, at det i sidste ende giver et positivt arbejdsudbud, fordi mange (især kvinder) i dag aldrig kommer op på fuld tid, selv når børnene bliver ældre.

5. Sammensuriet af A’s ufatteligt mange løfter er, at en stadig mere snæver skare af danskere skal gå på arbejde, til de er 75 og betale 100 % i skat, mens resten skal forsørges.
    De vil dog stadig ikke være i nærheden af at nå i mål med deres løfter, fordi der ganske enkelt ikke findes det antal lærere, sosu’er eller pædagoger, som de foreslår, der skal spyttes ud i velfærden.
    Det er simpelthen så uansvarlig en valgkamp, de fører.
    Jeg forstår ikke, at man som vælger overhovedet ikke interesserer sig for, hvordan de mange løfter skal finansieres. Lige nu overbyder partierne hinanden med løfter, og de færreste af dem kommer med reelle planer om, hvordan vi genererer mere vækst til at finansiere de mange ydelser, og hvordan vi bliver bedre til at forvalte de ufattelige summer, der allerede postes i det offentlige. Jeg er offentlig ansat, og det er pinligt, som der ødsles med pengene til ligegyldige konsulenter og millionprojekter.
    I stedet er den sædvanlige snuptags-løsning hos mange partier, at der skal betales mere i skat. Hold kæft hvor er jeg træt af det.

6. Hun er bare kommet så langt ind i sine egne løgne og kan ikke huske hvad hun tidligere har sagt

Det eneste der tæller er MAGT FOR ENHVER PRIS

7. Der er ingen rød tråd. Partierne på midten har ingen politik andet end hvad end pøblen går op i lige nu. Det er derfor de pludseligt taler arbejdstid og miljø, og hvorfor de for 4 år siden pludseligt var interesseret i koncentrationslejre i Rwanda. Hvis hovedparten af befolkningen pludseligt ville stemme LA for gratis kokain, så ville midterpartierne gå til valg på det samme næste gang.

Det er derfor det er så meningsløst at spilde sin stemme på midten, fordi det er et totalt lotteri om du får det du vil have.

8. Jo, det er en folkelig makrelmad, der bliver serveret. Hun har snakket imod nedsat tid, selvfinansieret ridlig pension, og om at russerne går jo ikke hjem fra samlebåndet kl 16. Og nu bekymrer hun sig om danskernes stressniveau i hverdagen. Så jo, det peger da lidt i forskellige retninger.

9. >Der er behov for at vi arbejder mere generelt

Og

>Der er behov for at give småbørnsfamilier en mulighed for at arbejde mindre

Og

>Der er behov for at man kan gå tidligere på pension, hvis man har særligt behov

… er ikke i sig selv modstridende synspunkter. Men det er klart, at når man undtager grupper og giver dem mulighed for at arbejde mindre mere – ja så skal resten arbejde mere mere.

10. Mindre arbejdstid til dem der stemmer på Soc. Dem. og mere arbejdstid til dem der stemmer på blå blok! 

Leave a Reply