Grote zorgen om fietsvaardigheid kinderen door bakfiets en auto

Quirkie

6 comments
  1. Beetje zelfde categorie als al die kinderschoenen met klittenband tegenwoordig. Ja het is makkelijk nee je kind leert er niets van

2. Komt op de lijst met de leesvaardigheid en de rekenvaardigheid.

3. Ik dacht even dat het over mij ging: als ik ‘s ochtends laat ben of mijn kind zeurt heel erg, dan zet ik hem liever achterop de fiets dan op zijn eigen fietsje.

…maar dat gaat over een mijn kind van 3 dat naar de peuterspeelzaal moet, niet een 8-jarige.

4. De realiteit komt steeds dichter bij die dikke mensen op vliegende stoelen in Wall-E

5. Ik heb hier in de afgelopen jaren meerdere discussies over gehad met andere ouders. Uiteindelijk komt het er elke keer op neer dat hun situatie speciaal is en die bakfiets echt niet zo erg is.

Een niet insignificant deel is ouders die hun kind perse op die ene school waar je de halve stad voor door moet willen hebben. En dan is zelf laten fietsen toch wel erg ver vinden ze.

6. Dus de nieuwe generatie kan straks niet meer fatsoenlijk schrijven, zichzelf vermaken, geduld uitoefenen, dingen die fijne motoriek behoeven doen en nu ook fietsen.

Top de digitalisering, in dit geval is vroeger wel beter.

Leave a Reply