[Gavelink] Helle Thorning-Schmidts usædvanlige angreb udstiller Venstre-formandens mørke fortid – Troels Lund Poulsen hæver sig i valgkampen til en ophøjet moralsk position, hvor han udstiller sine ministerkolleger for at lække oplysninger. Men Venstre-formand trækker en mørk fortid efter sig

RisOgKylling

5 comments
  1. Så: de er alle noget forbandet rakkerpak? Mal mig overrasket.

2. >Fordi Troels Lund Poulsen forleden kaldte det en »skandale«, at skiftende socialdemokratiske miljøministre ikke har gennemført at få standset al sprøjtning på netop marker med højrisiko for forurening af grundvandet.

>»Vi besluttede i 2019, at her har vi et akut problem, der skal løses øjeblikkeligt«, sagde Troels Lund Poulsen i en tv-duel med Mette Frederiksen på DR:

>»Til trods for, at der har været socialdemokratiske miljøministre i syv år, så er vi ikke nået i mål endnu. Det synes jeg faktisk er en ret stor falliterklæring. Det synes jeg, vi skal gøre noget ved øjeblikkeligt«.

>Men Troels Lund Poulsen glemte at fortælle, at det åbenbart ikke var så akut, når det gjaldt lige hans egen mark. Tværtimod blev han efter ved med at sprøjte, efter han havde fået brev fra kommunen om, at der var risiko for at forurene drikkevandet, hvis han blev ved. Og han blev endda ved, helt indtil hans egen aftale om at få betaling for at stoppe var gået igennem.

..

>Godt spørgsmål, som Troels Lund Poulsen ikke har ønsket at svare på. Et bud kunne være, at Venstre-formanden på den måde opnåede en godtgørelse på 100.000 kroner.

..

>Den tidligere statsminister henviste til det moralske mørke, Troels Lund Poulsen for 14 år siden som skatteminister lod dansk politik nedsænke i. Dengang blev Helle Thorning-Schmidts personlige skatteoplysninger lækket til pressen med beskyldninger om, at hendes mand, Stephen Kinnock, gjorde sig skyldig i skattefusk i forbindelse med et job i Schweiz.

>Stephen Kinnock er homo- eller biseksuel, lød desuden rygter i pressen, der var så massive, at statsministeren følte sig nødsaget til at afvise dem offentligt.

..

>Og hvem bidrog til at sprede rygterne om Stephen Kinnocks seksualitet?

>Såmænd manden, der i dag er dybt forarget over, at en miljøminister fortæller om et regeringsmøde:

>Troels Lund Poulsen.

Jeg synes altid det er underholdende, når en person uden moral og ære, ophøjer sig selv til noget personen slet ikke er. Trolex er alt hvad der er galt med dansk politik samlet i en person, og det er alligevel imponerende.

Han lyver, fordrejer sandheden, spreder misinformation, og lækker fortrolige oplysninger om sine politiske modstandere.

Jeg er glad for at Venstre er i krise. Det har de i mange år gjort sig fortjent til.

3. r/Denmark er relativt fyldt op med politikerlede, men alligevel skal vi meget ofte diskuterer personsager mod dem vi ikke kan lide end politik.

Det er jo grundlæggende relevant at nævne sine modstandere har snavs på sig, men det har alle i toppen, og det bliver altså lidt noget dumt noget, når vi konstant fodrer den indre svinehund her på siden.

Du kan ikke lide Troels og V. Fint. Kan du fortælle, hvorfor din politik er bedre/vil gavne flere end V? Nej. Okay, så hvad er det du vil, udover at hidse dig selv mere op?

Vi får næppe bedre politikere med mindre snavs på sig, når vi ender i vores skyttegrave og konstant råber, at modstanderen er idioter. Det får vi, i øvrigt, heller ikke bedre politik af, når vi aldrig rigtigt får debatteret længere end “Du er idiot”, eller “Du er amoralsk svin, fordi du ikke går ind for en formueskat”, og det tror jeg alle er trætte af.

Ja, Mette, Troels, Pelle, Alex, Morten, Lars, Inger, Lars(Boje) kan du finde lortesager på. Og du kan også finde lortesager på 3-4 stykker i S, der har haft omgang med mindreårige, du kan finde at LLR sikkert snød med sine bilag, du kan finde at Mette sikkert har løjet for Folketinget, folket og brudt grundloven, men det får vi ikke bere politik af. Det får vi kun personraseri ud af det, og det bliver i øvrigt kun værre — med værre politik til følge, fordi vi bliver overskygget af, at vores modstandere er idioter.

Hvis r/Denmark skal have en politisk relevans – hvilket jeg tror de fleste af os mener – så må vi seriøst gå ind for at vi oftere kan debattere modstående ideére på et oplyst grundlag, med respekt for hinanden og hæve os over, at dem vi ikke kan lide, er idioter. Ellers så får vi politik ingen ønsker – f.eks. chatkontrol.

4. At Troels skulle være en person med integritet, eller at han sætter land og lov over egne interesser, har aldrig været troværdigt. Hans ageren i Skattesagskommissionen tilbage i 2011, hvor han tog præcis nul ansvar og solgte hele embedsværket i SKAT ud, de ret skarpe beskyldninger fra ikke kun Helle Thorning, men også andre tidligere folk i S-toppen om hans rolle i både Kinnock-rygterne (som han senere indrømmede) og lækket af Thornings skattepapirer mens han sad som skatteminister, taler sit tydelige sprog.

Men Helle skal se at komme videre. Hun er ikke længere politiker, det har hun selv valgt, og så kan man ikke blive ved med at føre vendetta hver gang Troels stræber efter noget mere.

5. Bedste måde at undgå a5 stemme på 3n politiker med lang mørk fortid? Stem på den yngste kandidat i det parti du vil støtte.

Leave a Reply