De fleste af partilederne er blevet enige om, at en debat kl. lort om natten, før resultatet er endeligt, er spild af tid. Det synes jeg faktisk er rigtigt fornuftigt.
Men nu har jeg hørt en del interviews med partilederne på DR i løbet af formiddagen, og hold da op, hvor er deres journalister bare syrlige over de afbud.
Så nu undrer jeg mig: Er der virkelig nogen, der har glædet sig til debat kl. 1 i nat og tror på, at de rent faktisk ville få noget fornuftigt ud af partilederne på det tidspunkt? Eller er det bare (igen) medierne, der går i selvsving i deres egen lille boble…
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/partier-dropper-traditionsrig-partilederdebat-i-nat
—
Warm_Business0
5 comments
Jeg har altid forstået det sådan at det var når resultatet var klart? Men man kan argumentere for at en debat sent om aftenen på en hverdag, efter 3 uger med debatter og interviews, og hvor der alligevel formodentlig ikke er nogen der aner hvordan regering+støttepartier bliver konfigureret, er spild af tid. Det synes jeg egentlig er fair nok.
Jeg følger så mange debatter jeg har tid til.
Jeg synes det er en rigtig god beslutning at droppe den debat.
Som jeg forstår og husker det, var det tidligere sådan, at når valgresultatet lå klart, vidste man hvilken blok der havde vundet.
Men efter at blokpolitikken blev sprængt i stykker sidste år, er der intet i selve valgresultatet, der afslører, hvordan den kommende regering kommer til at se ud. Partierne skal nu først finde hinanden på ny og undersøge, hvilke regeringskonstellationer der overhovedet kan lade sig gøre – og det kommer til at tage tid.
Så ja, det er nok medierne går lidt i selvsving igen 🙂
Det var så rart i gamle dage, da stemte man, gik hjem og spiste, så først TV-avis med en enkelt kort prognose i en tabel (på den eneste kanal der var), så en film og gik i seng – næste morgen vågnede man op til resultatet i morgenavisen.
Journalisterne prøver bare at gøre sig selv relevante.
Er vild med, at så snart medierne begynder at stille kritiske spørgsmål (og især DR), så er brugerne herinde så anti-medier, at det skriger til himlen.
Det er trods alt en årelang tradition, der nu højest sandsynligt aldrig vender tilbage igen. Det synes jeg godt, man kan dvæle ved.