Der er ingen oplagt regering rundt om hjørnet, skriver Mette Frederiksen i et opslag på Instagram: Om det kan lade sig gøre, ved jeg ikke, siger Mette Frederiksen
—
SendStoreMeloner

Der er ingen oplagt regering rundt om hjørnet, skriver Mette Frederiksen i et opslag på Instagram: Om det kan lade sig gøre, ved jeg ikke, siger Mette Frederiksen
—
SendStoreMeloner
11 comments
https://www.instagram.com/p/DWbRhCHjT-4/
>Først og fremmest tak til alle jer, der stemte på Socialdemokratiet i tirsdags og til jer, der stemte på et andet parti med et ønske om, at jeg kan fortsætte som din statsminister🙏❤️
>Valgresultatet blev ikke, som vi havde håbet, og vi vil gøre os umage for at genvinde flere menneskers tillid.
>Det politiske landskab lige nu ser svært ud. Og der er ikke en oplagt regering rundt om hjørnet. Jeg forventer lange og svære forhandlinger. Og om det kan lade sig gøre, ved jeg ikke.
>Jeg ved dog, at vores land har brug for en regering, der kan lede os igennem svære tider. Med uro i verden, krig og potientielt økonomisk tilbageslag bør vi politikere kunne samarbejde og finde en vej.
>Jeg vil gøre mig umage for at forene de forskellige partier. Men i dag trækker jeg lige vejret og er sammen med med nogle af mine kære. God lørdag ❤️
Det lugter sku af et genvalg
SVM, men nu som mindretalsregering.
Som Politiken skriver i dag: ingen er længere i tvivl om, at mette Frederiksen ikke kommer til at føre Socialdemokratiet til et nyt valgnederlag. Det overlader hun trygt til en anden.
Hun må virkelig fortryde nu, de kunne have haft et halvt år ekstra i regeringen.
En fugl i hånden er bedre end tolv partier på taget.
Værs’go OP
https://i.imgur.com/x6nmGDc.jpeg
Befolkningen har talt så nu må de tage sig sammen og få det bedste ud af det
Der er nok ikke nogen der har appetit på et omvalg jeg tvivler i øvrigt på at det vil ændre det store
Hvordan ville et genvalg mon se ud? Hvem vil gå tilbage og hvem vil gå frem? Kan forestille mig at en del vil ændre på deres stemmer for at være mere strategiske, men hvem? Og i hvilken retning?
Tror i det er starten på at åbne op for at Soc Dem ikke har statsministerposten, men stadigvæk sidder i regering?
Jeg tror ikke Mette selv vil gå med til det, men måske?
Tænker at den mest realistiske regering lige nu er: SVM RV og K, med LLR eller TLP som Statsminister, da jeg ikke tror V og K vil pege på Mette F.
RV har dog afvist TLP i valgkampen.
Det kan det ikke. Kom nu bare med det omvalg så vi kan komme videre. Tiden går hvis vi skal nå det inden sommerferien og der også skal være tid til en ny valgkamp først.
Det kræver vel ikke andet end at Konservative går bare lidt på kompromis og giver skattelettelser primært fra bunden i stedet for toppen for at harmonere med SF. Kan ikke forstå at de er så liderlige for at please de rige.