Elke week een aantal grondslapers bij. Vlaamse gevangenissen gaan beter maar nog steeds zwaar gebuisd.
Verschil qua aantallen met 07/04/26:
Nederlandstalige gevangenissen: -29
Franstalige gevangenissen: +23
Brusselse gevangenissen: +4
Totaal verschil: – 2
Aantal grondslapers: +6
Totaal aantal grondslapers: 742
Regio Noord (Vlaanderen) : 290 grondslapers verdeeld over 10 inrichtingen :
65 in Antwerpen (waarvan 4 vrouwen)
41 in Gent
35 in Ieper
31 in Dendermonde
29 in Brugge
28 in Hasselt (waarvan 4 vrouwen)
19 in Turnhout
17 in Oudenaarde
14 in Mechelen
11 in Leuven-Hulp
Regio Zuid (Wallonië ) : 280 grondslapers verdeeld over 9 inrichtingen :
45 in Marche (waarvan 4 vrouwen)
40 in Mons (waarvan 7 vrouwen)
34 in Leuze
34 in Nivelles
30 in Lantin
28 in Namur
25 in Jamioulx
25 in Tournai
19 in Arlon
Regio Brussel : 172 grondslapers in Haren
—
Similar_Stomach8480
18 comments
Bron: https://www.linkedin.com/posts/advocaat-walter-damen-871362111_in-het-kader-van-de-informatieplicht-elke-share-7449444472620453888-Tuqn?utm_source=share&utm_medium=member_android&rcm=ACoAADdlSKkBz6Wp0KATveda6SqMk9ZVLV327fM
Het ziet er beter uit dan mijn kot
Das een schoon appartement en gratis dan nog
Als we nu eens iedereen op de grond laten slapen, is het geen bug maar een feature.
Veel mensen komen slechter uit de gevangenis dan hoe ze er in gaan. Radicalisering, contacten met criminele netwerken, etc. Deze shit dan ook nog eens. Kan toch niet de bedoeling zijn?
Schandalig, maar da’s blijkbaar nog een vrij onpopulaire opinie.
Het strafgedeelte van een gevangenisstraf is de vrijheidsberoving en niet het verplicht worden in mensonwaardige omstandigheden te moeten leven.
Daarbij zwijgen we nog maar over de kansen op recidive die de lucht in schieten als er niet aan een uitgedacht en uitgewerkt traject richting herintegratie in de maatschappij gewerkt wordt.
Maar aangezien het om criminelen gaan betekent het politieke zelfmoord om ook echt voor hun rechten op te komen, dus laten we het maar zo…
Ik dacht dat dit een AMA was 😂
Het blijven gevangenen. Ik lig er – in tegenstelling tot hen waarschijnlijk – niet wakker van.
Als ze zich wat gedragen, kunnen ze gewoon in hun eigen bedje blijven slapen. Het is en blijft een persoonlijke keuze om iets uit te steken dat je daar doet belanden.
Who cares
Ik zie een matras.
Cava nog, had worse
De grondwet perfect nageleefd
Stuur ze terug naar hun land om daar hun straf uit te zitten, dan hebben we plaats over. Meer dan 40% is geen Belg.
Bron: [https://www.prisonstudies.org/country/belgium](https://www.prisonstudies.org/country/belgium)
Mijn nichtjes zijn super content als die op de grond mogen blijven slapen! Dikke duim!
Hotel Haren
Beter dan sommige studentenkamers
De helft van Azie slaat op de grond en die zijn niet gestraft
Cry me a river
Er zijn veel mensen die niet crimineel zijn en jn veel slechtere omstandigheden moeten leven.
Een heel deel ervan zou het ook slechter hebben als ze die straf in het land van herkomst moesten gaan uitzitten.