Messerschmidt afbrød efter ‘Trolex’-spørgsmål – DR beklager

SendStoreCitroner

16 comments
  1. Dumt. Men i forskellige DR podcasts er Mette F blevet kaldt Makrel Mette. Forskellen er bare at Troels Lund har fået etableret et krænkelsesparat narrativ om, at det nærmest er blasfemi, hvis man omtaler ham negativt eller hentyder til hans mange skandaler.

2. Hvor meget jeg end tager afstand fra MM, så er der herfra et kæmpe 👍 for at sige fra på sådan noget. Det er pinligt og afslører et DR, hvor den journalistiske faglighed er stukket helt af til fordel for politisk bias. Demokratisk er det bare helt faktuelt et kæmpe problem. Vi SKAL have neutrale og objektive statsfinansierede medier, hvis vi skal bevare sammenhængningskraften i samfundet og et stabilt og stærkt demokrati, og det må vel være i alles interesse rød som blå vælger.

3. Uanset hvilken politisk fløj man støtter så er det hamrende useriøst at kalde en politiker for et øgenavn. Det er pinligt niveau for et statsstøttet medie.

4. Hvor gammel er journalisten? Dansk journalistik standard er på et meget højt niveau

5. Kommende statsminister alligevel? Ved MM noget jeg ikke ved?

6. DR lever godt nok op til kritikken om at være røde lejesoldater.

7. Hvis han ikke vil kaldes Trolex så skulle han måske ikke have taget imod et Rolex ur fra lederen af et diktatorisk regime.

Andre offentligt ansatte må knap nok tage imod en halvbillig flaske rødvin.

Selvfølgelig klæder det ikke DR at bruge det udtryk men jeg kan ikke rigtigt få ondt i røven over det.

8. Jeg er målløs over at en DR journalist er så dum at komme med et øgenavn (som i øvrigt er 15 år gammelt) – det virker decideret kikset og umodent. Og det siger en del om kulturen på DR, når man normalisere at bruge det øgenavn om Troels Lund Poulsen.

9. Det underminerer DR som objektiv public service station. Kan godt forstå hun blev sat på plads.

10. Medierne skal have lov til at bruge disse navne angående skandaler. Det er frie medier selvom vi håber deres niveau er højt så er dette offentlige personer med lig i lasten som gerne må blive husket

11. DR er simpelthen til grin, kan virkelig ikke se, hvorfor de skal have så mange penge for noget der er af så lav kvalitet.

Tiden er løbet fra DR, det er på tide at de bliver nedlagt.

Leave a Reply