Dag allen,

Mijn vader heeft een passie voor de modeltreinen van Märklin en had een grote treinbaan staan op zolder.
Helaas voor de renovatie van hun zolder heeft hij deze treinbaan moeten afbreken. Deze renovatie is ondertussen al enkele jaren geleden, maar hij komt er niet toe om de baan terug op te stellen. Hij bekeek al honderden filmpjes, maar slaagt er niet in om eraan te beginnen.
Nu zou ik hem voor vaderdag graag als cadeau enkele uren hulp aan huis willen geven van een expert om hem te helpen gestart te raken met de heropstelling van zijn treinbaan. Helaas blijkt deze zoektocht lastiger dan oorspronkelijk gedacht.
Hierbij dus mijn vraag: ben jij of ken jij iemand die deze service (uiteraard tegen betaling) aanbiedt?

Alvast bedankt!

Unicornaholic

3 comments
  1. Is op zich niet complex om zo’n baan op te bouwen. Misschien heeft je vader nog brochures van marklin met de baan die hij vroeger had. Indien ja staan hier letterlijk de onderdelen in en hoe die in volgorde passen. Grootste probleem bij mijn oude marklin baan is dat de plastiek connecties tussen rail stukken broos zijn geworden en constant afbreken.

Maar ik zou even met hem door de spullen gaan, zien of je een bouwplan tegen kom en dan er een leuk vader/zoon moment van maken. Kijk ook even bij de sporen of die in hun originele dozen zitten, dan weet je ineens welk type bochten, rechte stukken, wissels en al dat je hebt en dan kan je zelf checken welke puzzel je er mee kan maken.

https://www.marklin.nl/fileadmin/media/nl/PDF_documents/602653_Baanontwerpen_Marklin_C-rail.pdf hier staan de meest basic ontwerpen van marklin zelf in. Ik had vroeger pagina 19 op een giga tafel staan met variante sporen er nog aan en hele reeks aan huizen, bossen, mannetjes, auto’s en zo voort. Maar op zich zijn die plannen voor de sporen een perfect startpunt. Tel je verschillende stukken en check waar er voldoende van zijn om het plan te maken

Leave a Reply