Betaalmuur dus bij deze: https://archive.ph/hWZXd

TheBlackestCrow

25 comments
  1. Ik druk netjes op 0% en geef de verkoper een vriendelijke lach die ook als middelvinger geïnterpreteerd kan worden.

2. “Er zijn weleens vaste klanten die er een grapje over maken, maar ik heb nooit iemand gehad die boos was.”

joh ik mijd tegenwoordig restaurants waar ze dit doen. Ik word niet boos maar vind het gewoon vervelend. Reken netjes af en denk dan ‘hier hoef ik niet meer te komen’. Want je wordt bij het weggaan geconfronteerd met een ondernemer die nog even duidelijk maakt dat hij/zij geld aan je verdient. Daar steekt het denk ik: natuurlijk weet je dat je geld moet betalen. Maar een fooi is een gunst, omdat ik iets goed vind. Daar moet je niet om gaan bedelen.

3. Netjes melden in de negatieve google review. Verdwijnt t snel genoeg.

4. Dit is hetzelfde als aan een tafel om fooi gaan bedelen en wie vraagt wordt overgeslagen.

5. Dat ze toch opzouten met hun uit Amerika overgewaaide zooi.

6. Plekken waar ze dit doen kom ik 1x en daarna nooit meer. Heb hier een gruwelijke hekel aan

7. Als iemand fooi verdient dan krijgt diegene dat van mij. Echter, zij die erom bedelen worden overgeslagen. 

8. Standaard fooi vragen is een belediging voor de betere werkomstandigheden voor het personeel. Je laat het personeel toch niet afhankelijk zijn van vrijgevigheid? Het is werk en dient dus met een salaris te komen

9. En daarom altijd standaard een review op Google bij het actief vragen om een fooi via de pinautomaat. Hoewel ik in principe voorstander ben van het geven van een fooi bij een goede ervaring, weiger ik het principieel bij zaken die dit actief proberen uit te lokken. 

10. Ik voel me steeds meer verplicht fooi te geven – en op steeds meer plekken. Kapper? Dat deden we vroegah niet fooien, toch? 

En het is niet dat ik het mensen niet gun. Maar mijn inkomen is zo laag, dat het er niet lekker af kan. Kappers en serverend personeel hebben meer salaris dan ik. 

Dat verwijt ik ze overigens niet. Dat is bij mij gewoon pech. Had ik maar niet ziek moeten worden. Maar ik voel de druk dus wél, en ik kan het niet echt lije. 

Nu kan je zeggen “TREK JE NIKS AAN VAN DE DRUK”. Maar mensen zijn sociale apen, ik in ieder geval wel, en ik voel de druk. En dat is Vervelend. 

Dus ik klaag er graag even over hier. Klaag, klaag! Ach en wee! Ik voel steeds meer druk voor fooi geven en het is zo duuuuur!

Zo, dank je. Uitgeklaagd. Lekker. Lucht op. Fijn.

11. “Financieel dienstverlener MyPOS wijst ondernemers actief op de functie.”

Inderdaad deze financieel dienstverlener had bij de naamkeuze al door dat ze een Piece of Shit is

12. Vragen om fooi betekent voor mij automatisch dat je helemaal geen fooi krijgt, en eventueel steek ik zelfs tijd in een slechte review. En ik kom nooit meer terug.
    Dus laat dat amerikaanse gedoe maar heel snel achterwege.

13. Simpel, ik wil geen fooi geven. Ik ben armer dan degene die mijn bestelling afneemt aangezien ik geen vast inkomen heb en jij wel

14. Elk apparaat waar dit op staat zet ik op 0. Ik heb meegemaakt dat ik het buurland de 0 was afgeplakt…. peuterde het voor haar neus er af en vroeg of er een probleem was…. 🤷🏻‍♂️ te brutaal en weiger hier aan mee te doen

15. In Schotland ook gehad. En de “no thx” was afgeplakt met tape.

Ik heb, terwijl ik die vent aankeek, dat tape erafgehaald en op no thx gedrukt.

Hou dat lekker in Amerika die trucjes.

16. “Alleen omdat ik de voorgekauwde % vraag krijg kies ik voor 0, anders had ik je het bedrag naar boven af laten ronden”

17. Slechte ontwikkeling dit, en niet nodig; In yankistan betalen ze hun personeel bijna niks en zetten ze daarom zwaar op fooien in om toch nog een beetje inkomen binnen te harken, terwijl wij iig minimumloon betalen en de (vrijwillige) fooienpot vaak onderling wordt verdeeld.

En als je dan zo nodig zo’n apparaat inzet, zet er dan ook een optie voor 5% bij en laat die van 20% lekker weg, want ik denk dat bijna niemand zo gek is om nog even 1/5 bovenop het meestal toch al prijzige avondje uit/knipbeurt/etc. te betalen…

18. Bij zoiets zoek ik altijd naar de 0, zelfs als ik anders wel een fooi had gegeven. Ik vond het extreem onbehoorlijk.

19. Wat een onzin… meneer de ondernemer vindt het een mooi extraatje voor onderbetaalde kappers in zijn permium barbershop die toch al aan de prijs is. Doe dan je salarissen omhoog!
    Nu zit het in de informele fooi-sfeer en zal dat vast reden zijn om hier niet structureel iets aan te doen.

20. Ze kunnen echt heel erg de tyfus krijgen ik betaal dan überhaupt gewoon niet

21. Heb dit al zo vaak gezien binnen en buiten Nederland. Zolang het niet in de US is zeg ik gewoon netjes “ik ben Nederlander, dus hier doe ik niet aan.”
    Reactie van Duitse ober was “Ik begrijp het!”

22. Standaard is het 0% in zo een geval. Fooi moet je verdienen, en zeker niet om bedelen.

Leave a Reply