Jeg har en summelyd i sikringsskapet mitt, hovedsakelig når jeg har varmeovnen på i rommet. Det er ganske uforutsigbart, og kan av og til også oppstå når bare PC-en er på.

Jeg har kontaktet utleier om dette, og det har nå gått nesten en måned hvor jeg har forsøkt å få en elektriker til å sjekke sikringsskapet. Utleier sa at han ville se på elektriker allerede før dette, men det ble ikke gjort. Til slutt endte han opp med å bytte varmeovnen i stedet for å avtale time med elektriker, som vi hadde blitt enige om. Dette hjalp dessverre ikke. Før det gikk strømmen med bare den gamle ovnen på.

Han virker som en hyggelig person, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta opp situasjonen videre. Har du noen råd?

Responsible_Sun_3260

3 comments
  1. Sjekk med el-tilsynet når det var tilsyn sist. Forklar problemet med anlegget og utleier. Kanskje de dukker opp på befaring?

2. Er det jordfeilbryter som blinker rødt? Rød er jo typisk noe alvorlig feil.

3. Sikringsskapet ditt er ikke forsvarlig sikret. Det skal ikke være synlige ledninger i skapert, disse skal være dekket av et tilpasset deksel.

Leave a Reply