[Gavelink] Mette Mølbak:Jeg er målløs over udsigten til billigere kød – Billigere oksekød er blevet det nye valgflæsk, og måske bliver det løfte snart opfyldt. Men det er overhovedet ikke en god nyhed.
—
RisOgKylling

[Gavelink] Mette Mølbak:Jeg er målløs over udsigten til billigere kød – Billigere oksekød er blevet det nye valgflæsk, og måske bliver det løfte snart opfyldt. Men det er overhovedet ikke en god nyhed.
—
RisOgKylling
6 comments
Jeg kunne nu godt tænke mig at lave pasta kødsovs igen
Hold nu kæft.
Miljø og klima er ikke forbrugernes ansvar, det er udelukkende regeringens.
Dit personlige miljø aftryk, betyder intet, det fuldstændig ligegyldigt hvad for nogle personlige valg du træffer. Debatten skal forblive på bedre regulation, mere grønt og vedvarende energi, men ikke på dine personlige forbrugsvaner, for guess what, det fucking irrelevant.
Hold kæft, klimatosse. Selvfølgelig er det en god ting.
I hvilket univers er det ikke en god nyhed?
Klimatossernes?
Oksekød er et helseprodukt.
Plantebøffer er ultraprocesseret pseudomad.
Mette Mølbak classic.
Nej, kød er ikke en menneskeret, og ja, langt de fleste kan leve fint uden. Men hvis folket vil have hakkebøffer, så lad dem. Jeg siger ikke, at det omtalte politiske tiltag er en god idé, men jeg forstår ikke det her skråleri.
Jeg spiser kød 2-3 gange om ugen, hvilket er sådan cirka, når jeg har lyst. Det er skidedyrt, men det må være en prioriteringssak til en anden gang.
Til gengæld har jeg ikke været ude at flyve i fire år. Jeg ejer ikke en bil, mit sengetøj køber jeg i Kirkens Korshær. Ikke af ideologiske grunde, ikke fordi jeg er frelst, men bare fordi.
Så jeg kunne jo godt kaste brun sovs efter Mette Mølbak og andre kulturkålhoveder, for hun og de flyver sikkert en 4-6 gange om året, køber alt deres pæne tøj fra nyt og får specialleveret lækre oste fra varmere himmelstrøg. Og sviner sådan cirka tre gange så meget som mig og mange andre, der ikke har så mange penge.
Men det orker jeg ikke. For jeg vil have sind- og madro, når jeg spiser min musaka.
Der er så meget, man kan slå andre oveni hovedet med, og Mette Mølbak er mesteren. Men altså, noget skal hun jo skrive om.