‘Kan vi få den store scene i de første fem minutter?’: Film og tv-serier bejler til den flyvske seer [67 procent af danskerne fortæller, at de har en anden skærm fremme, når de ser film].

verselinje

10 comments
  1. Det resultere så desværre i fucking ligegyldige serier hvor alle pointerne gentages 4 gange i minuttet.

2. Jeg forstår skam godt idéen, men jeg gør det da for fanden med ligegyldige youtube videoer, ikke film og serier.

3. Jeg kan ikke se grunden til at det bliver malet op som den nye ting vi skal skamme os over, eller være bange for.
    Ser jeg en film der hjemme, kigger jeg ofte på min telefon for at slå skuespillere op og se om det er nogen jeg har set før (hvis de virker bekendte), eller hvad de ellers har været med i (hvis det er nogen jeg bliver betaget af, eller synes spiller godt). Det samme gælder serier.
    Jeg gør det ikke i biografen, og jeg sidder heller ikke og læser nyheder eller Reddit posts.

4. nok mere fordi “moderne” film og serier er så ligegyldige og håbløse fra starten at ingen gider at se med?
    Plot?
    Character Arc?
    Motivation?
    Realisme / Troværdighed?

MEN CGI!!?!? HAR DU SET DEN STORE ROBOT?!

5. Ved kedelige film og serier har jeg telefonen fremme.

Ved kvalitet glemmer jeg den. Lige nu ser jeg What We Do in the Shadows, og telefonen ligger helt alene for sig selv.

6. Og slutproduktet bliver dårligere som følge af, at folk ikke kan koncentrere sig om at se en film eller TV-serie uden deres telefoner.

Det er som om, at vi bare kollektivt har accepteret dårligere medie-produkter, som vi kan følge med i i baggrunden, mens vi undergangsruller på TikTok for at få vores endorfin-fix.

Det findes heldigivis stadig gode tv-serier og film, som ikke bliver lavet med udgangspunkt i second screen. Det finder man dog ikke hos Netflix sådan generelt.

7. Totalt fejlskud at begynde at gentage og italesætte alt. Så bliver det ikke med en ekstra skærm, så finder jeg da noget andet.

Skærmen kommer først frem hvis film i en periode simpelthen ikke har underholdnings kraft nok.

De må da forvente de skal kæmpe om opmærksomheden lige meget hvad, hvis de har brugt flere år på en film og den ikke kan underholde mig, er jeg enten ikke målgruppen og så det fint, ellers er den simpelthen bare ikke god nok.

8. Der er mange individuelle motivationer, men folk ser film de har set før, folk ser film en gang om året, folk har begrænset adgang til gode film, fordi streamingtjenesterne fjerner dem, så man sætter en film i baggrunden.

….. Der skal mere end en skærm til for at holde kedsomheden stangen og det er ikke så godt for hukommelse eller fokus, men det giver nogle multitasking muskler.

9. Hvis nu de brugte energien på at lave film og serier, der kun handler om at levere et godt produkt, og ikke 1000 andre ting, som var det en H&M reklame, så kunne det da være en start.

Leave a Reply