Langer doorwerken: dertiger van nu pas met 70 jaar met pensioen

surpator

26 comments
  1. Tuurlijk, langer doorwerken is voor iedereen prima te verteren, maar de hypotheekrenteaftrek aanpakken ho maar.

2. Prima lijkt me: je leeft langer, bent langer deel van de maatschappij, dus we vragen je daar langer aan bij te dragen. Uiteraard werkt dit niet voor alle soorten banen.

3. Tuurlijk, dan zijn al die VVD clowns al lang dood.

4. Ik weet niet of de mensen die dit verzinnen de gemiddelde burger van 70 wel eens tegenkomen… maar zowel lijf als brein wil dan echt niet meer mee op t ritme dat op t werk verwacht wordt.

Dit resulteert misschien op minder uitgaven aan pensioen, maar wel een enorme toename aan arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en medische kosten die anders te vermijden waren geweest, omdat deze mensen wat meer rust in hun ouwe lijf hadden gehad.

TLDR: stelletje idioten

5. Prima, ben benieuwd hoe ik nog functioneer op die leeftijd😂

6. Ik heb als eerlijke vraag: als je op je 68e ontslagen wordt, wie gaat je dan nog aannemen? Zelfs de saaiste kantoorbaan staat niet te wachten op een werknemer met de gezondheidsproblemen van een 60 jarige. Welk werk stellen wij ons voor dat alle nederlanders op hun 68e kunnen doen?

7. Lui van 50+ worden nu al nauwelijks meer aangenomen als ze ergens weg moeten. Ik zie het niet gebeuren dat lui boven de 60 nog actief beschouwd gaan worden als een optie.

8. Iedereen had natuurlijk al jaren het gevoel dat die leeftijdsgrens omhoog gaat. Is de volgende stap in de reeds ingezette koers en het aantal ouderen/pensionados (op relatief “jonge” leeftijd) neemt in rap tempo toe. Maar het is wel treurig om het zo op schrift voor mijn neus te zien. Werken tot je dood…

9. Ik wil iedereen aanraden om je op tijd te verdiepen in pensioensparen of -beleggen. Juist als je jong bent, heeft het nog veel tijd om te renderen. Je krijgt er bij je belastingaangifte ook weer geld over terug. Je hebt niet veel nodig behalve een officiële pensioenspaarrekening of -beleggingsrekening en je UPO (voor Factor A en het berekenen van je jaarruimte).

10. Dit is waarom ik ons Nederlandse pensioenstelsel zo vreselijk vind. Je hebt geen controle over je eigen pensioen. Ik zou liever gewoon de mogelijkheid krijgen om zelf te beleggen bij een pensioenuitvoerder met een individuele spaarpot waar ik zelf over beslis.

11. Dit land gaat echt heel hard de verkeerde kant op, naast we betalen voor hun mismanagement. Dit land heeft door het gerommel in de politiek nu al 3 jaar stilgestaan.

12. Een 60+’r komt amper aan een baan want niemand wilt ze hebben. Nog langer doorwerken is leuk en aardig, maar geen bedrijf die zo’n seniel persoon wilt aannemen

13. Ik denk dat de meeste mensen wel in staat zijn om elke maand wat geld opzij te zetten. Zo bouw je een zakcentje op door niet boven je stand te leven wat je kan sparen, of beter nog, in een indexfonds kan steken (via je bank of zelf, check r/DutchFIRE ). Zo heb je al meer zelf in de hand dat je al eerder met pensioen kan gaan.

14. Tja. Dit wisten we toch al? Je was wel heel naïef als je niet dacht dat de pensioenleeftijd zal moeten worden verhoogt.

Wel iets verrast dat dit nu al gebeurd. Dus als ik die leeftijd haal is het al 75.

15. Alsof mijn generatie dan überhaupt nog kan nadenken na 50 jaar drugsgebruik😂

16. Ja, fijn weer dit. Verstandig ook, mensen verslijten natuurlijk niet met de hogere levensverwachting. Wij moeten steeds langer werken, want kutlanden als Frankrijk willen niet bezuinigen. Pechgeneratie mag alles oplossen.

17. Ik doe vrijwilligerswerk en daar heb ik collega’s van rond de 70. Aan de mentaliteit en gezondheid / levensduur ligt het niet maar als je met het werktempo en de nauwkeurigheid van deze mensen een winstgevend bedrijf moet runnen wens ik je heel veel succes.

18. Krijg toch de kolere.. wat een asociaal beleid. In ven echt woest.

19. Jep mooi die pensioenen spekken voor de lui die de wereld hebben leeg getrokken

20. Langer doorwerken en daarnaast sparen in box 3 harder belasten.

Gaaf land dit.

21. tegen de tijd dat ik (33) 50 ben, bestaat een pensioen niet meer

22. Prima maar de productie die je van me krijgt tegen die tijd is niet meer als koffie drinken en me gereedschap poetsen 😂

23. Nog even en ai doet alles toch? Daar hoor je de politieke partijen ook maar weinig over.

24. Maximaal zelf blijven sparen voor het pensioen, en voor de rest; zorgen voor morgen. 🙏

Leave a Reply