Jag får ett psyk. Jo, ja, visst är jag 35 år nu och får erkänna att jag blivit gubbe. Korvfingrarna har väl accepterat nån inbjudan i skräpmejlen. Hur får jag bort skiten innan psykbrytet är ett faktum? Får massa påminnelser varje dag
—
Rackbub

Jag får ett psyk. Jo, ja, visst är jag 35 år nu och får erkänna att jag blivit gubbe. Korvfingrarna har väl accepterat nån inbjudan i skräpmejlen. Hur får jag bort skiten innan psykbrytet är ett faktum? Får massa påminnelser varje dag
—
Rackbub
6 comments
chatgpt
edit: eftersom alla snillen röstar ner, här är lösning enl chatgpt:
1. Öppna **inställningar**
2. Gå till **kalender**
3. Tryck på **konton**
4. Välj **Prenumererade Kalendrar**
5. Leta efter något suspekt, typ:
– “events”
– “calendar”
– “warnings”
– något du inte minns att du har lagt till
6. Tryck på den 👉 **Radera Konto**
🧹 **Om det fortfarande Spökar**
Kolla även:
– **Inställningar → Kalender → Konton**
– Se om det finns ett konstigt **iCloud-/Google-/Exchange-konto** du inte känner ingen → ta bort det
🛡️ **Förhindra att det händer igen**
Gör detta så slipper du framtida psykbryt:
1. **Inställningar → Kalender**
2. Tryck på **Inbjudningar**
3. Välj **Endast från kontakter** eller **E-Post**(Inte “I appen”)
Då kan inte random skräpsidor lägga till events automatiskt.
Haha jag vet inte hur du löser ditt problem. Men det är fan lite komiskt hela grejen.
Jag antar att du provat radera en och se om du får upp typ “Radera hela serien” eller något.
Ett annat alternativ är ju annars att du UPPDATERAR DIN BETALNINGSMETOD
Kolla kalenderinställningarna, du borde kunna se en lista där och ta bort den som spammar.
Om du klickar borde det finnas att ta bort dem. Eller så har dom lyckats hacka din kalender. Hade kört virus koll sen kanske fabriksinställning i värsta fall.
Tryck på kalenderikonen nere till höger så kan du see allt som visas i kalendern, därifrån borde du kunna ta bort den
Hade exakt samma i min kalender som var kopplat till min outlook mail. Hittade efter lite sökande 2st skräpmail en bit bak i inkorgen (inte skräppostkorgen) som tydligen hade tagit sig förbi skräppostfiltret, de var flaggade som “viktigt”. Markerade som skräppost and tjoff så var kalendern ren igen