Duizenden Brusselse studenten vrezen voor hun leefloon nu regels strenger worden

Boomtown_Rat

7 comments
  1. >In Molenbeek wordt alvast gevreesd dat studeren voor veel jongeren zo te duur zal worden. In die gemeente krijgen 1.700 studenten een leefloon. Zo’n 90 procent van hen woont nog bij zijn familie en wordt dus mogelijk geraakt door de wijziging.

lol wtf? En ik maar de hele zomer en iedere vakantie mijn kloten gaan afdraaien als student om te kunnen rondkomen.

2. TIL dat je een leefloon kan krijgen als student als je bij familie woont.

3. “Wanneer volwassen mensen samenwonen, delen ze ook de kosten. Het is dan logisch dat hun inkomen wordt meegeteld bij de berekening van het leefloon.”
    Bij mensen met een erkende handicap hebben ze dat afgeschaft voor de berekening van de uitkering terwijl dat bij langdurig zieken nog altijd zo is. En meerderjarige studenten die thuis wonen kunnen gewoon een leefloon aanvragen ipv een studentenjob te doen? Raak maar wijs uit al die verschillende regeltjes. Per statuut andere regels.

4. Leefloon om te studeren?

Nu begrijp ik dat ze de regels verstrengen damn.

5. Leefloon om te studeren terwijl je nog thuis woont? Het moet niet gekker worden. Ga eens werken in de zomermaanden, schoolvakanties en/of weekenden!

6. Ze zouden ook kunnen gaan werken. Dat doen wel meer studenten maar ja pol&soc en chill zullen er ook wel veel denken.

Leave a Reply