Columnist van NRC, Japke-d. (waar die -d. voor staat?) haat ochtendmensen en een maatschappij die op ochtendmensen is gebouwd.
—
EiderFrankerd

Columnist van NRC, Japke-d. (waar die -d. voor staat?) haat ochtendmensen en een maatschappij die op ochtendmensen is gebouwd.
—
EiderFrankerd
11 comments
u/eiderfrankerd haat Japke-d.
Wat een gezeik lol. Kan mij het schelen hoe laat iemand opstaat. Ik vind het heerlijk om vroeg op te staan en al dingen te ondernemen maar als je later opstaat is dat ook helemaal prima.
Ik zag dit voorbij komen en had eerlijk gezegd geen zin om dit te gaan lezen. Dus mijn mening gebaseerd op de titel:
Ik ben een ochtendmens. Ik heb nergens om gevraagd dus ga mij niet de schuld geven van dingen waar ik niks mee te maken heb.
En voor mijn dagritme is de huidige maatschappij ook totaal niet ideaal.
Het zou wel helpen met de file als niet iedereen voor 9u op werk moet zijn, ook zonder vignet.
Verdient dat een beetje columnist? Na het lezen van deze column ben ik ervan overtuigd dat ik, als doorgewinterd Reddit-scribent, dit soort stukken ook kan schrijven. Nu doe ik het allemaal om niet, maar blijkbaar is er een markt voor domme opmerkingen.
Ik ben het met Japke eens.
De D staat voor Doutzen
D staat voor Doutzen …
Tip: neem het niet te letterlijk. Het is maar een column. De ene keer slaat ze raak en een andere keer mist ze de plank volledig! Je kunt net zo goed een column schrijven tegen avondmensen omdat die de rust verstoren van ochtendmensen.
De mensen die ik ‘s morgens zie zijn de poetsers, die de rommel van de avondmensen opruimen. De vuilnismannen en -vrouwen, die voor dag en dauw de lege flessen ophalen, straten schoonvegen, … want laten we eerlijk zijn: avondmensen staan er niet meteen om bekend dat ze de boel netjes opruimen nadat ze klaar zijn.
Ik vind het heerlijk om na 12 savonds de hond uit te laten. Niemand die een praatje komt maken, bijna geen verkeer op de weg. Gewoon beetje zen.
Dat ze die dochter eens wat later laten beginnen, want die staat voor 7 alweer op.
Haar columns zijn geschreven cabaret, vermaak met een kern van waarheid
Ik vind dit echt zulke onzin. Allereerst omdat het best mogelijk is om jezelf een ritme aan te leren. Een gemiddeld mens kan zichzelf prima aanleren om op tijd te slapen zodat het ook voor ‘avondmensen’ niet moeilijk hoeft te zijn om ‘s ochtends op te staan.
Daarnaast vraag ik me heel erg af hoe ze dat dan voor zich ziet in een kantooromgeving. De ene helft werkt van 9 tot 5/6 uur en de andere van 12 tot 8/9 uur ‘s avonds? Lekker praktisch. Ik denk dat dit echt dramatisch zou zijn voor de arbeidsproductiviteit van de mensen die om 12 uur beginnen.